هواشناسی گیلان هشدارسطح نارنجی صادر کرد؛

در انتظار گیلانِ سپیدپوش/دوشنبه ی رشت برفی است؟


۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۶:۴۳ | کد خبر: ۱۸۲۰۲ چاپ

پیش‌بینی اداره کل هواشناسی با سطح هشدار نارنجی کاهش دما در بعضی مناطق تا ۱۵درجه، بارش باران، برف و در برخی مناطق کولاک و یخبندان است

در انتظار گیلانِ سپیدپوش/دوشنبه ی رشت برفی است؟
اختصاصی کلانشهر- براساس هشدار هواشناسی گیلان، بعد از مدت‌ها انتظار قرار است از یکشنبه شب بارش برف در اکثر مناطق این استان شمالی شروع شود.

پیش‌بینی اداره کل هواشناسی با سطح هشدار نارنجی کاهش دما در بعضی مناطق تا ۱۵درجه، بارش باران، برف و در برخی مناطق کولاک و یخبندان است.

هواشناسی از نفوذ سامانه سرد و بارشی و وزش باد در گیلان ازصبح یکشنبه ۲۶دی ماه تا دوشنبه ۲۷ دی ماه خبر داده است.

براساس پیش‌بینی هواشناسی،هوای رشت در روز یکشنبه ۲۶ دی ماه ابری و مه آلود،بعضی ساعات بارندگی و وزش باد همراه با کاهش دما و از اواخر وقت احتمال بارش مخلوط برف و باران با احتمال بیشتر بارش برف است.

دمای هوای یکشنبه‌ی رشت به ۷ درجه می‌رسد که در سردترین زمان یک درجه خواهد بود.

برای روز دوشنبه هم دمای هوای رشت به ۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که در سردترین زمان یک درجه خواهد بود.

هوای رشت در روز دوشنبه با مخلوط باران و برف پیش‌بینی شده است که در بعضی ساعات فقط با بارش برف همراه است.

روز سه شنبه دمای هوای رشت با ۱۱ درجه صاف تا نیمه ابری است. برای شب وزش باد و یخبندان اعلام شده است. روز چهارشنبه هوای رشت ابری تا نیمه ابری پیش‌بینی شده اما طی عصر و شب، ساکنان رشت بار دیگر شاهد بارندگی و مخلوط باران و برف خواهند بود.

ساکنان بندرانزلی هم در این مدت شاهد کاهش دمای هوا خواهند بود و روز دوشنبه در بعضی ساعات مخلوط باران و برف در این بندر می‌بارد. روز سه شنبه ساکنان این شهر شاهد یخبندان خواهند بود و در چهارشنبه بار دیگر مخلوط باران و برف در شهر انزلی می‌بارد.

در شهر‌های لاهیجان، آستارا، دیلمان، منجیل، رودبار هم کاهش دما، بارش باران و احتمال مخلوط باران وبرف پیش‌بینی شده است.

با توجه به آنکه استان حدود یک هفته درگیر بارش باران و برف خواهد بود این انتظار و امیدواری وجود دارد که شهرداری‌ها و دیگر متولیان امر فضا را به گونه‌ای مدیریت کنند که شهروندان برای رفت و آمد و تهیه مایحتاج دچار مشکل نشوند و بارش برف برای اکثر مردم تجربه یک لذت از طبیعت باشد.

در این ارتباط‌ امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفته است:با توجه به کاهش ۸ تا ۱۵درجه ای دمای هوای گیلان، احتمال برف و کولاک وجود دارد که فرمانداران و بخشداران و شهرداری ‌ها آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

نظر شما:

security code